Τρίτη 27 Μαρτίου 2007

Διάλειμμα για τσιγάρο

Έσπρωξα βεβιασμένα την πόρτα και ξεχύθηκα στον προαύλιο χώρο. «Αρκετά!» σκέφτηκα καθώς συνέχιζα να βαδίζω άτσαλα και θυμωμένα. Η ένταση μέσα μου θόλωνε τον προσανατολισμό μου. Σταμάτησα. Πρόσεξα ότι τα χέρια μου έτρεμαν. Τα έτριψα μεταξύ τους -πιο πολύ από αμηχανία. Έκλαμψη. Το πακέτο με τα τσιγάρα στην τσέπη. Δυο στιγμές δισταγμού. Μία για την αμφισβήτηση της κίνησης, μία για την επιβεβαίωση της θέλησης. Έβγαλα με προσπάθεια το πακέτο και το κράτησα στη χούφτα μου.

Πόσες αντιρρήσεις ακόμα θα προβάλλει το υπερεγώ μου; Πόσο δημιουργική ακόμα θα γίνει εκείνη η απόκοσμη φωνή που απαντάει επιμελώς σε όλες; Πόσες φορές ακόμα θα γύρει η ζυγαριά μία από τη μια και μία από την άλλη; Σκούριασε πια από τη θλίψη και την ματαιότητά της.

Σκούριασαν και τα χέρια μου, δεν μπορώ να το στρίψω με τίποτα. Ο καπνός ξεπέφτει δεξιά και αριστερά γυρεύοντας την ελευθερία του στις ανάσες του ανέμου. Γεύομαι το χαρτί και σφραγίζω τη μοίρα του. Σε μερικά λεπτά θα γίνει μέρος μιας αλλόκοτης χημικής αντίδρασης. Θα μεταμορφωθεί σε αγριόπαπια και θα κινήσει για ταξίδια μακρινά.

Ανάφλεξη. Από το χείλος του γκρεμού στην πρώτη ρουφηξιά: η αρχή της ευχαρίστησης, το τέλος της αμφιβολίας. Ακουμπώ την πλάτη στον τοίχο και κλείνω τα μάτια. Είμαι κι εγώ πουλί σαν τον καπνό, αιώνια ελεύθερος να ζήσω μια ζωή δευτερολέπτων! Τι όμορφα περάσματα ανοίγονται μπροστά μου… Λιβάδια καταπράσινα με διάσπαρτες μικροσκοπικές κεραμίδες, ένα αποτύπωμα φυσικής και ανθρώπινης συνύπαρξης. Λόφοι, βουνά με ολόλευκες κορφές, και ανάμεσα χαράδρες μυστικές, ποτάμια που καθρεφτίζουν τον ήλιο…

Οι ακτίνες του πέφτουν ακατάπαυστα και πυροδοτούν το πρόσωπό μου. Η ενέργεια διασπάται με ενέργεια. Μια ρουφηξιά ακόμα και θα σκορπίσω σε χίλια κομμάτια. Πως γαληνεύει ο νους, πως ηρεμούν τα άκρα, πως καταλαγιάζουν βροντές και αστραπές σε κάθε αραίωμα του είναι!

Τελευταία δόση θανάσιμης ευτυχίας. Το πετώ ατάραχα στο χώμα και το βλέπω να σβήνει αργά. Έπραξε αυτό που έπρεπε και φεύγει ολοκληρωμένο. Είναι η ώρα της επιστροφής στην εικονική πραγματικότητα. Επαναφορά του συστήματος. Μέχρι το επόμενο…

Δεν υπάρχουν σχόλια: